10. klasse old

Åbent hus 23/24

Vi holder åbent hus for interesserede
D. 23/10 2023 kl. 17-18
INFOAFTEN I KULTURHUSETS SAL – Torsdag d. 25/1-2024 kl. 17-19

Dykkercertifikat

Som en del af Forberedelsesskolens 10.klasses tilbud bliver du undervist i teori og praksis i dykning, og har mulighed for at opnå dykkercertifikat.

Tur med overnatning

Vi arrangerer teambuilding/afslutningstur hvor I, i teams, vil blive udfordret på en krævende militærforhindringsbane. Der bliver også tid til at riste skumfiduser over bål, hygge og lave masser af andre sjove aktiviter.

E-sports-forløb

Vi skal i løbet af året stifte bekendtskab med og udfordre os selv gennem E-sport.

Intensiv undervisning – medbring egen computer

Forberedelsesskolen er kendt for at være en skole, hvor det faglige niveau er meget højt. Vi er samtidig en lille skole med tæt kontakt mellem alle, der går på skolen. Den daglige undervisning varetages af højt kvalificerede lærere. IT integreres i den daglige undervisning.Eleverne skal selv medbringe egen computer.

Valgfag

Forberedelsesskolen er kendt for sin musikprofil,og hvis du har lyst kan du vælge at gå til sammenspil.
Endvidere er der mulighed for mod ekstrabetaling at dygtiggøre dig på et instrument – du bliver undervist på det instrument, der er dit klaver, guitar, bas, sang eller trommer.

Studieture

Hvert år tager vi på studietur i ca.5 dag til den skønne middelhavsø Malta, som både byder på spændende historie og utallige fantastiske oplevelser f.eks. ture med snorkling og spring fra klipper.

Desuden tager vi på skirejse til Vrådal i Norge. Her er der mulighed for at blive udfordret hvad enten du er øvet skiløber eller nybegynder.

Brobygning & Praktik

Som en del af processen med at afklare hvilken ungdomsuddannelse du skal vælge efter 10.klasse, har vi på skolen et brobygningsprojekt. Det betyder, at du i en uge skal deltage i et særligt tilrettelagt undervisningsforløb på en ungdomsuddannelse.
Du får også mulighed for at komme i praktik.

Indmeldelse

Ved henvendelse til skolens kontor tlf 8642 0740 er det muligt at blive skrevet på venteliste til 10. klasse. Efter samtale med klasselæreren og skolelederen er der mulighed for optagelse i klassen. Ved indmeldelse betales et administrationsgebyr på 500 kr. Desuden betales 5.100 kr. forud. (Denne betaling kan eventuelt deles op i to rater efter aftale med skolens kontor.) Når pengene er betalt er pladsen sikret. Ved frafald refunderes skolepengene ikke.

Undervisningstimer

Fag Timetal