IT

På Forberedelsesskolen integreres it som en naturlig del af hverdagen helt fra de små klasser. Der arbejdes på PC’ere og iPads i undervisningen, og i alle klasser er der whiteboards og projektere. Du skal medbringe en computer (PC eller Mac) fra 5.klasse. Skal der anvendes it på de mindre klassetrin, har skolen klassesæt af både bærbare computere og iPads.

KRAV TIL IT FRA 5.KLASSE

Vi har på skolen besluttet, at eleverne fra 5.- 10.klasse skal medbringe egen computer til undervisningen. Årsagen er at flere og flere læremidler bliver digitale, og kravene til elevernes it-kompetencer frem mod udskolingen bliver højere. Derfor ønsker vi i højere grad at kunne integrere it i den daglige undervisning fra et tidligere klassetrin. Eleverne er automatisk tilknyttet skolens Office365 abonnement, så længe de er elever på skolen, og derfor er der udelukkende krav om en computer (PC eller Mac), der kan køre Office pakken. PC’er skal have Windows 10 eller 11, IKKE Windows 10s eller Windows 11s Mac skal kunne opdatere til den nyeste opdatering af styresystemet MacOS

OFFICE 365

Forberedelsesskolen har abonnement på Microsofts Office 365.
Det betyder at alle elever på Forberedelsesskolen har licens til både download og onlinebrug af office-pakken (Excel, Word, PowerPoint etc.)
Desuden har man adgang til OneDrive der giver mulighed for online lagringsplads direkte fra office-programmer, samt nem overførsel mellem computere.

TILBUD PÅ ELEVCOMPUTERE

Vi har indgået aftale med Randers Computer Center om rigtig gode priser for nogle fine computere, der lever op til de krav der er til vores systemer og de undervisningstilbud, vi benytter.
Der er tale om ”refurbished computere med a-grade klassifikation”, hvilket betyder, at det er brugte computere, eller computere samlet af blandt andet brugte dele, men det er computere i rigtig god stand og med høj batterilevetid.

Randers Computer Center giver 300 kr. rabat på alle deres
modeller, hvis I/jeres barn er elev på Forberedelsesskolen.
For yderligere info kontakt Randers Computer Center A/S, Adelgade 8, 8900
Randers, Tlf. 86 43 21 11.
www.rcc.dk
Ønsker man at gøre brug af tilbuddet, skal man hente en seddel på kontoret, der dokumenterer, at man er elev på Forberedelsesskolen.