TalentCampDK

Forberedelsesskolen er medlem af TalentCampDK, Det er et netværk af private skoler og enkelte folkeskoler i hele landet. På TalentCampDK arbejdes der for at give talentfulde og højtbegavede børn og unge en mulighed for at dygtiggøre sig og for få et netværk af ligesindede jævnaldrende og fagligt kompetente mentorer. Således er der altså både en faglig og en social vision på TalentCampDK:

Faglig vision

Vi vil etablere et undervisningsmiljø, hvor elever med særlige kræfter og evner tilgodeses. Undervisningen skal foregå på de dygtigste elevers præmisser. Eleverne skal have mulighed for at dygtiggøre sig og desuden opleve fagene engelsk, dansk og naturfag både i dybden og i bredden. Vi vil opildne eleverne til at tilegne sig ny viden, udnytte deres potentiale og derved opmuntre dem til senere at opnå et højt uddannelsesniveau.

Social vision

Vi vil skabe en ramme, hvor eleverne har mulighed for at skabe sociale relationer med ligesindede jævnaldrende på tværs af landets grundskoler. Eleverne skal have mulighed for at være sociale omkring det faglige. Samtidig skal eleverne have mulighed for at møde og opleve fagligt kompetente undervisere og mentorer. Det er således målet at eleverne skal indgå i et socialt fællesskab, hvor det er sejt at være dygtig og ”in” at videns dele. Læs meget mere på hjemmesiden talentcamp.dk