Musikskole i Randers

Få musikundervisning i Randers på Forberedelsesskolen

På Forberedelsesskolen har vi en lang tradition for, at vores elever kan få musikundervisning i fritiden på vores helt egen musikskole. Her bliver eleverne undervist af dygtige, uddannede musiklærere, som sørger for, at kvaliteten er helt i top.
Vi er dog ikke en klassisk musikskole, men derimod tilbyder vi kun musikundervisning til de elever, der allerede går på Forberedelsesskolen. Skal dit barn gå til undervisning hos os, kræver det, at han eller hun er indskrevet på skolen.
Hvis dit barn godt kunne tænke sig at få mere rytmik, samspil og toner ind i hverdagen, eller du har et ønske om, at dit barn skal opleve glæden ved musik, så skal du ikke holde dig tilbage med at kontakte os – vi står klar til at fortælle mere og svare på spørgsmål.

Mod på musikken

Vi er en faglig skole med en stærk musikprofil, og derfor er det en helt naturlig del af vores identitet, at vi tilbyder musikundervisning til børn og unge mennesker i Randers. Vi ønsker at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Derfor er det også vigtigt, at vores elever hver dag oplever glæden ved læring.
Vores musikundervisning giver eleverne et rum, hvor de både skal bruge hovedet og kroppen, når de lærer. Her giver vi eleverne redskaberne til og modet på at spille musik både alene og sammen med andre.

Rytmisk samspil og instrumenter

Allerede fra første klasse er det muligt at tilmelde sig rytmisk sammenspil og undervisning på instrumenter. Nogle af de instrumenter vi underviser i er; klaver, trommer, guitar, bas og messingblæsere. Derudover er der også mulighed for at blive undervist i sang. Uanset hvad dit barn vil udforske inden for musikken, så står vi klar med viden og erfaring til at give kompetent undervisning.

Fra musikundervisning til koncert

En stor del af musikken er også at dele den med andre. Det gør vores elever til undervisningen ved at spille sammen, men vi vil enormt gerne også vise alle andre, hvor dygtige vores musikelever er. Derfor har vi i december og foråret valgt at afholde koncerter for resten af Forberedelsesskolens elever samt elevernes forældre.
Vi har omkring 150 musikelever, og koncerterne er som regel meget velbesøgte arrangementer. Koncerterne er både til stor glæde for eleverne, der skal øve sig og vise deres bedste, og for de øvrige elever, forældre og undervisere.
At gå fra musikundervisning til koncert kan give et selvtillidsboost og en fællesskabsfølelse for eleverne, der skal skabe en musikalsk oplevelse sammen. Det er en fantastisk oplevelse for musikeleverne, og noget som alle glæder sig til.

Kontakt os få at høre mere om vores musikundervisning

Vores musikundervisning giver rig mulighed for, at dit barn kan øve sig og hygge sig med andre, der også gerne vil gå på opdagelse i og nyde musikkens univers. Undervisningen er brugerfinansieret, og vi garanterer kvalitetsundervisning med musiklærere, der kan give dit barn de nødvendige redskaber til at blive en dygtig musiker.
Lyder det som noget for dit barn, eller sidder du inde med spørgsmål om vores musikskole, så tag endelig kontakt til os. Du kan træffe os på telefon 8642 0740 eller skrive til os på info@forb.dk.